The spy who loved Indonesia part two - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Merel - WaarBenJij.nu The spy who loved Indonesia part two - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Merel - WaarBenJij.nu

The spy who loved Indonesia part two

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Jeetje de eerste dagen Indonesië zitten erop en mijn brein maakt nu al overuren om alles te houden. Bij aankomst op Schiphol schrok ik van de enorme rij, het leek wel of heel Indonesië terug naar huis ging. Heb me enorm blond gedragen en ben gewoon aan het begin van de rij aangesloten :-). Waar ik vervolgens een heel leuk gesprek had met een groep jonge Indonesiërs, die net een korenslag in Oostenrijk hadden gewonnen. Ze hadden hierdoor niet kunnen stemmen. Maargoed wachtend in de rij was er tijd genoeg om mij normale Indische woorden te leren, terima kasih! Ik liep de douane door en koos het verkeerde loket. Want achter het rechter loket zat een blonde grote mooie man en achter mijn loket een kleine laaf. Maargoed de mooie plek bij het raam achter de vleugel, naast een stel uit Australië, heeft veel goedgemaakt. Vegetarisch gegeten in het vliegtuig (had ik schijnbaar aangegeven) en Nederland op enorme hoogte zien verliezen. Na een vlucht van ruim 14 uur kwamen we aan in Yojakarta ( waarbenjij herkent dit niet, vandaar dat er Jakarta staat). Het is een onwijs leuke groep. De jongste is 22, de oudste 62 en daartussen zit van alles. Daarnaast lopen de beroepen uiteen; een pianostemmer, logopediste, ergotherapeut, gitaarleraar (hier even wat bijles, Es), leraar en een medewerker van de belastingdienst. Kortom variatie alom net zoals de verschillende kleuren op de wajang poppen (die van buffelhuid zijn gemaakt en niet van papier). Apart zoveel kleuren, tijd en geleverde handarbeid terwijl de poppen vervolgens tijdens de Indonesië poppenkast achter een scherm om vervolgens als zwarte schaduw. Karen onze reisleider had nadrukkelijk gevraagd om een korte voorstelling, maar daar had de poppenspeler weinig mee. Geloof dat echt werkelijk alles uit de poppenkast werd gehaald het hert, een pijl, de boze wajang, de goede wajang en een zwaard. Ook het Batik uitje was interessant, bizar hoeveel tijd en energie erin zit en wat zoiets uiteindelijk kost. De hele dag ben ik, als een soort koloniale dame rond gefietst door de overvolle stad. Onder het genot van teveel uitlaatgassen. 's avonds heerlijk gegeten met een klein groepje en een biertje gedronken met op de achtergrond een live zingende Lita Leys.
Te laat in bed, maar dat mocht de pret niet drukken. We de twee dames waarmee ik de kamer deel hebben nog lang door gekletst. Wij zijn de drie jongste en delen in het Eclipse of the heart hotel een kamer.
Vanuit Yogi selmat malam

  • 13 Juli 2014 - 00:02

    Jacqueline:

    Leuk blaekie,

    Geniet en hou ons op de hoogte..;-)) x

  • 13 Juli 2014 - 12:01

    Es:

    Leuk Meertje...ik zeg "blijf bloggen" ;-)

  • 14 Juli 2014 - 12:57

    Dani:

    Heel erg gaaf zus!!! Xxxxx

  • 15 Juli 2014 - 17:39

    Ellen:

    Toppie lekker blijven genieten. Vooral doorgaan!!!!

  • 16 Juli 2014 - 16:34

    Lindsay:

    Leuk om te lezen zussie! Meer schrijven!!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Merel

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 1078
Totaal aantal bezoekers 2291

Voorgaande reizen:

25 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: